O tratamento ideolóxico da lingua galega através da determinación mediática
Resumo
Trátase de informar da crise en que se encontra a lingua galega, abalada entre a presión do español, como lingua oficial do Estado, e as propostas normalizadoras, entendendo por normalización o proceso en virtude do cal o galego recupera usos sociais e públicos, se implanta en novos espazos de comunicación (entre eles a prensa escrita) e recobra falantes perdidos. Ás condicións tradicionais da diglosia (distribución desigual e xerarquizada dos dous idiomas en presenza) se une hoxe a sofisticación desta disfunción e nesta operación xogan un papel fundamental os meios de comunicación de masas, que fabrican realidades que se dan por existentes e / ou formatan a opinión pública para consolidar un statu quo negativo para as expectativas da lingua galega. Un exemplo disto constitúeo da cidade da Coruña, que se quer converter nunha especie de jangada de pedra fóra da Galiza. Face a estas consignas, proclámase a necesidade de reapropriación da lingua galega, como esencial ben dos galegos de hoxe e como marca unitiva e superadora de vellas tensións e escisións intrasociais.Downloads
Publicado
2006-04-08
Edição
Secção
Artigos do CONTECSI
Licença
A PRISMA.COM fornece acesso livre, imediato e gratuito ao conteúdo das suas publicações no sentido de apoiar o compartilhamento global de conhecimento, sendo as suas edições publicadas sob a licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).