Video as a Tool of Learning New Skills
Resumo
Video as a Tool of Learning New Skills The proliferation of video viewing by an increasingly digital world population is a practice spreading to every corner of the world. The use of video as a means of learning also known as Video-based Learning (VBL) is also expanding to different regions of the planet. This paper was projected to explore how VBL can help the group of students
surveyed in this study to learn new skills. After laying a background about the effectiveness of video in learning and its associated theories, the paper investigated the degree of skill acquisition with the help of video among Algerian youth represented by the study group. The results showed that the group used video extensively, and is familiar with learning new skills through VBL. Most respondents confirmed learning more than one skill in this way.
Keywords: Video-based learning, self-directed learning, skills.
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2021 Africana Studia

Este trabalho encontra-se publicado com a Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0.
Os autores cedem à Revista Africana Studia o direito exclusivo de publicação dos seus textos, sob qualquer meio, incluindo a sua reprodução e venda em suporte papel ou digital, bem como a sua disponibilização em regime de livre acesso em bases de dados.
As imagens, no caso de serem originais e enviadas por via postal, serão devolvidas se assim for explicitado pelos autores.
A Africana Studia é uma revista de acesso aberto que visa promover a divulgação e o debate da investigação científica. Todos os artigos aceitos são, portanto, publicados gratuitamente para autores e editores.